Stomatologia zachowawcza

Dentystyka, jak każda dziedzina nauki, dzieli się na wiele dyscyplin. Jednym z podstawowych działów jest stomatologia zachowawcza, zwana również ogólną. Zajmuje się ona zapobieganiem (profilaktyką) oraz leczeniem próchnicy zębów. Ta najczęściej spotykana w obecnych czasach choroba jest wywoływana przez bakterie, które stopniowo się gromadzą i powodują demineralizację tkanek twardych. Może to doprowadzić do powstania poważnych ubytków, trwałego uszkodzenia, a nawet utraty zębów. Należy więc zawczasu zapobiegać powstaniu próchnicy, a jeśli już pojawią się jakieś chorobotwórcze zmiany, szybko im przeciwdziałać i odpowiednio leczyć. I tym właśnie zajmuje się stomatologia zachowawcza.

Każdy z nas z pewnością pragnie mieć piękny, i przede wszystkim zdrowy uśmiech. Jednak żeby było to możliwe, to niezbędne jest dbanie o prawidłową higienę jamy ustnej oraz regularne wizyty u dentysty - żeby mieć absolutną pewność, że nie rozwinęła się u nas żadna choroba dziąseł czy szkliwa, której objawów nie widać gołym okiem, powinniśmy chodzić na wizyty kontrolne przeprowadzane przez lekarza stomatologii zachowawczej co najmniej dwa razy do roku. W ich trakcie wszystkie zęby zostaną dokładnie sprawdzone pod kątem pojawienia się początkowych stadiów próchnicy albo też wywołanych jej długotrwałym działaniem ubytków. W przypadku zauważenia jakichkolwiek niepokojących objawów dentysta opracuje odpowiedni plan działania oraz przeprowadzi zabiegi mające na celu wyleczenie i zapobieganie dalszemu powstawaniu choroby. Zakres zabiegów przeprowadzanych w ramach stomatologii zachowawczej jest niezwykle szeroki.

W klinice Dental Doctor świadczymy następujące usługi:
• kompleksowa diagnostyka jamy ustnej;
• badania kontrolne;
• zdjęcia RVG punktowe;
• odbudowa estetyczna;
• wypełnienie ubytków stałe i tymczasowe światłoutwardzalne, koferdam i mikroskop;
• leczenie próchnicy metodą infiltracji ICON.

Oprócz wyżej wymienionych zabiegów i usług mających na celu zdiagnozowanie i wyleczenie chorób przyzębia oraz odbudowę powstałych ubytków próchniczych w ramach stomatologii zachowawczej wykonujemy również skaling, piaskowanie oraz lakierowanie, które oczyszczają szkliwo z kamienia oraz wzmacniają strukturę zębów.