Fizjoterapia

Wykorzystuje naturalne metody przywracania zdrowia. Jej celem jest pobudzenie organizmu do walki z chorobą za pomocą różnych bodźców fizycznych.

W stomatologii fizjoterapia wykorzystywana jest do niesienia pomoc osobom cierpiącym z powodu bólu w rejonie głowy i szyi, a dokładniej do leczenia: bólu w okolicy stawów skroniowo-żuchwowych wzmożonego napięcia mięśniowego w trakcie leczenia ortodontycznego bruksizmu i innych parafunkcji w zakresie jamy ustnej stawów skroniowo-żuchwowych a dokładniej „trzasków „ i „przesunięć” nieprawidłowej ruchomości żuchwy (zbaczanie, ograniczone lub nadmierne otwieranie ust, itd.) bólu głowy urazów i stanów po operacji w obrębie narządu żucia.

Oferujemy zabiegu takie jak: terapia manualna, plastrowanie dynamiczne (taping), masaż z opracowaniem punktów spustowych.

Najczęstszą przyczyną bólu SSŻ są napięcia mięśni nie tylko tych, które poruszają żuchwą, ale też mięśni szyi i obręczy kończyn górnych. Powoduje to asymetrię w ustawieniu łopatek i odc. szyjnego, a co za tym idzie odmienną pracę lewego i prawego stawu. Albo wysunięcie głowy oraz barków do przodu i "zapadnięcie" szyi do klatki piersiowej. Za taki stan odpowiadają symetryczne, ale nieprawidłowe napięcia mięśni w tej okolicy. Rozróżniłem tu kłopoty z płaszczyzną strzałkową i czołową, ale jak to zwykle bywa zmiany w tych płaszczyznach nakładają się na siebie. Czasem przyczyny tych dysfunkcji sięgają kręgosłupa lędźwiowego a nawet miednicy.

Co świadczy o problemach ze SSŻ?
- ból przy otwieraniu ust
- ból głowy w okolicach skroni, uszu, a nawet oczu
- trzaski i przeskakiwania przy ruchach żuchwy
- szumy uszne
- ścieranie zębów trzonowych
- charakterystyczna jest też chęć samodzielnego rozmasowania zmęczonych, ciągle napiętych mięśni

Jak sobie z tym radzić?
Terapia manualna skierowana nie tylko na okolicę bólową, ale również na dalej położone tkanki powinna pomóc. Jak szybko i w jakim stopniu uda się zlikwidować ból zależy od utrwalonych nawyków ruchowych, wad postawy i rodzaju pracy. Trzeba też uwzględnić towarzyszące schorzenia jak np. problemy z odc. szyjnym kręgosłupa. Na pewno da się jednak pomóc i znacznie ograniczyć dokuczliwe objawy.
Warto oczywiście zwrócić się w sprawie SSŻ również do dentysty, a być może też do psychologa. A to dlatego, że wspomniane napięcia mięśni mogą mieć podłoże stresowe.