Periodontologia

Choroby przyzębia, czyli otaczających ząb tkanek takich jak dziąsła, okostna, cement korzeniowy czy kość wyrostka, są jednymi z najczęściej występujących schorzeń i dotykają większości osób dorosłych. Ich objawem może być krwawienie podczas szczotkowania, odsłonięcie szyjek, obrzęki, tkliwość w jamie ustnej czy brzydki zapach z ust. Leczeniem tych wszystkich objawów oraz profilaktyką zapobiegającą ich pojawieniu się zajmuje się periodontologia. Nawet osoby o pięknym, nieskazitelnym wydawałoby się na pierwszy rzut oka uśmiechu, mogą mieć poważne problemy z przyzębiem, objawiające się np. nadwrażliwością na smaki czy suchością w jamie ustnej. Przyczyną większości chorób periodontologicznych jest nieprawidłowa higiena - w przypadku nieprzestrzegania ścisłych zasad pielęgnacji dochodzi do odkładania resztek jedzenia na płytce nazębnej, co prowadzi do powstawania będącego źródłem wielu bakterii kamienia i rozwoju stanów zapalnych. Naruszenie ciągłości tkanek jest niezwykle groźne dla organizmu. Może do niego dojść również w wyniku urazów mechanicznych, wad zgryzu, nieprawidłowego doboru protez, nadmiernego spożywania cukrów czy nadużywania alkoholu i papierosów. Niepokojące objawy świadczące o zaawansowanych zmianach periodontologicznych pojawiają się również w przebiegu niektórych chorób, jak np. cukrzyca, nowotwory, bulimia, a także
jako efekt zmian hormonalnych. Jeśli zauważymy jakiekolwiek nieprawidłowości w obrębie jamy ustnej, natychmiast powinniśmy udać się do dentysty.
W trakcie wizyty u stomatologa zostanie przeprowadzone kompleksowe badanie, mające na celu określenie wymiaru szkód poczynionych przez choroby. Leczenie periodontologiczne zazwyczaj rozpoczyna się od zabiegów higienizacyjnych, w ramach których wykonuje się skaling, piaskowanie oraz fluoryzację. Jeśli zachodzi taka potrzeba wdrażane są dalsze procedury, mające na celu zatrzymanie rozwoju choroby oraz wypełnienie powstałych ubytków.

W Dental Doctor, w ramach periodontologii, wykonujemy następujące zabiegi:

■ płukanie kieszonki
■ kiretaż kieszonek dziąsłowych
■ szynowanie zębów
■ usuwanie zmian w obrębie błon śluzowych
■ regeneracja kości przy użyciu biomateriałów
■ pokrycie recezji zębów
■ przeszczepy dziąsła